Ταξίδι στη χώρα του Στρατού χωρίς διαβατήριο.

Γράφει ο Γιώργος Πατσιλίβας

Στρατός

Όλοι οι άντρες πάνε στο στρατό. Στρατός… χμμμ… Το 3μηνο και το 9μηνο που υπηρετούν τώρα οι νέοι μας δεν ξέρω αν θεωρείται στρατός ή άδεια από τη δουλειά, αλλά και αν αυτά που θα περιγράψω παρακάτω, οι σύγχρονοι φαντάροι τα βιώνουν ή τους φαίνονται αστεία…

Γνώρισα έναν κύριο 40άρη προχθές, είχαμε λίγο ελεύθερο χρόνο και πιάσαμε κουβέντα για το στρατό. Παραθέτω την εμπειρία του.

«Θα μπεις στο στρατό και θα γίνεις άντρας», μου είπαν οι δικοί μου, δηλαδή ως τι μπαίνω; ως μπαμπουίνος;

Ήμουν 18 ετών, ένας νεαρός που δεν θα με έλεγες και άψητο στη ζωή, μεγαλωμένος στην επαρχία, σε παραδοσιακή οικογένεια αλλά και με γνώση τι εστί πρωτεύουσα. Δεν θα αναφέρω κάτι άλλο για τη ζωή μου.

Μπήκα κάποια στιγμή στο πεζικό, «παρουσιάστηκα» όπως το λέμε, λες και ήμουν κάπου κρυμμένος τόσο καιρό πριν και ξεκίνησαν τα διαδικαστικά. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες τι έκανα, που πήγα, θα μεταφέρω όμως εμπειρίες που μόνο ο στρατός σου δίνει. Θα σας πω τι «έπαθα». Τα κλασσικά, σκοπιά, αγγαρεία, πατάτες, κρεμμύδια, καλλιόπη, θαλαμοφύλακας, πατριωτισμός, ηθικό κλπ δεν θα τα αναφέρω εκτενώς, είναι για αυτούς που έχουν εμμονή με το στρατό και δεν είδαν κάτι άλλο.

Γνώρισα κόσμο, πολύ κόσμο, μαζεμένο, ήθελα δεν ήθελα τους γνώρισα.

Ταξίδεψα με τρένο πολλές ώρες και δεν μιλάω για ιντερσίτι…

Έπιασα όπλο, κανονικό όπλο, ναι αυτό που σκοτώνει και όχι μόνο το έπιασα αλλά έριξα κιόλας μερικές βολές κάπου απέναντι, εκεί μου είπαν.

Έκανα έρπινγκ [λεξιπλασία που προκύπτει από το ελληνικό ρήμα «έρπω» και την απαρεμφατική κατάληξη («γερούνδιο») της αγγλικής «-ing»], είναι πιο δύσκολο από την επεξήγηση, πιστέψτε με.

Κοιμήθηκα σε σκηνή, «σκηνάκι», όχι αυτή των 150 ευρώ που κλείνει παντού με φερμουάρ, με παράθυρο και αντικουνουπικό, την άλλη, που είναι ένα πανί από λινάτσα, που η πραγματική της αξία είναι να απλώνεις τραχανά πάνω στο ύφασμα και στοιχίζει μάξιμουμ 10 ευρώ. Το κράτος είχε τη λογική τότε να μη ξοδευόμαστε και μπούμε σε κανά μνημόνιο μετά  από καμιά 20αριά χρονάκια… Πήρα βέβαια και σλίπινγκ μπαγκ, θετικό αυτό, και μου έμεινε μετέπειτα.

Μπήκα σε άρμα (το πως βγήκα είναι άλλο θέμα, ξαφνικά ενώ ήταν εν κινήσει άνοιξαν οι πόρτες και μας είπαν πηδήξτε!).

Έκανα πορεία χιλιομέτρων μέσα σε χιόνια που μόνο αν ήμουν φαντάρος το 1940 θα την είχα ξανακάνει…

Έμεινα άφραγκος, χωρίς ένα ευρώ(ας είχαμε δραχμή τότε) στη τσέπη μου… Τα λεφτά δε φέρνουν την ευτυχία!

Έμαθα να περνάω καλώδια κάτω από το έδαφος για επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης, πχ. αν σε ψάχνει ο διοικητής στον ασύρματο για να του πάρεις τσιγάρα, μπορείς να πεις 5 παραμύθια γιατί δεν απάντησες, στο καλωδιωμένο τηλέφωνο ποτέ! Ζήτω τα κινητά!

Πήγα σε εκλογικό κέντρο -όχι για να ψηφίσω ή ως εκλογικός ή κομματικός αντιπρόσωπος- για να φυλάξω τη κάλπη και παραλίγο να τρυπηθεί μια γιαγιά στη ξιφολόγχη του όπλου μου διότι την πέρασε για μαγκούρα… Μετά ψήφισα κιόλας!

Έκανα «φίλους κολλητούς», στα καλά μαγαζιά δε πας ποτέ μόνος. Μετά την έξοδο όλοι σε ξεχνάγανε και γίνονταν εχθροί σου, χωρίς εισαγωγικά.

Διέταξα και διατάχθηκα, χωρίς αντιρρήσεις για το ίδιο πράγμα, είναι αυτό που λέμε θα γυρίσει ο τροχός, θα διατάξει και ο φτωχός.

Μπήκα στο νόημα της ρουφιανιάς και του βύσματος(προετοιμασία για το μέλλον μου ως έντιμος πολίτης για ένταξη σε αξιοκρατικό σύστημα).

Αγάπησα τα σκυλιά, ήταν από τότε η καλύτερη παρέα, εκτίμησα τα φαγητά και τη στοργή της μάνας μου, συμπέρασμα «το σκυλί μένει με τη μάνα μου σπίτι της, κρατάω την αγάπη και το φαΐ και ψάχνω για δουλειά και γκόμενες!». Το ταξίδι τελείωσε!

στρατός1

Χαμογελώντας έφυγε για να συνεχίσει την καθημερινότητά του!

Γιώργος ΠατσιλίβαςΔείτε εδώ όλα τα άρθρα του…


facebook

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Ταξίδι στη χώρα του Στρατού χωρίς διαβατήριο.”

  1. Διαβάζοντας το άρθρο στάθηκα στο σημείο που λες για τα χιόνια και το 1940, μου ήρθαν αμέσως στο μυαλό οι ιστορίες του παππού μου ο οποίος αυτή τη στιγμή ειναι 99 ετών και ακόμα μου λέει ιστορίες απο τον πόλεμο…

    Αρέσει σε 1 άτομο

Πείτε τη γνώμη σας!

