Αϋπνία: Περιμένοντας τον Μορφέα

Γράφει η Μαρία Πατσιλίβα

insomnia33Ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός για την υγεία. Ο σωστός σε ποιότητα και  ποσότητα ύπνος ξεκουράζει εξίσου το σώμα και τον εγκέφαλο. Με την έλλειψή του λοιπόν καταλαβαίνουμε και την αξία του. Όλοι γνωρίζουμε πόσο δυσάρεστο είναι να έχουμε αϋπνία.

Ως αϋπνία ορίζεται η δυσχέρεια τόσο στην έλευση του ύπνου όσο και στη διατήρησή του.

Οι γυναίκες υποφέρουν συχνότερα από τους άνδρες. Μπορεί να οφείλεται είτε σε σωματικές καταστάσεις, όπως πόνο, αλληλεπίδραση ουσιών, ειδικά νοσήματα είτε σε ψυχολογικά ή περιβαλλοντικά αίτια, όπως άγχος, συναισθηματικές διαταραχές, αλλαγές στο περιβάλλον. Πέρα από την αντιμετώπιση με υπναγωγά φάρμακα, σε περιπτώσεις που κρίνει ο θεράπων ιατρός, υπάρχουν κάποια μη ειδικά μέτρα που προτείνονται για την ευόδωση του ύπνου. Συγκεκριμένα:

  • Άνετες συνθήκες ύπνου: κατάλληλο στρώμα, σκοτάδι, ηχομόνωση, σωστή θερμοκρασία, δηλαδή ούτε κρύο ούτε ζέστη.
  • Αποφυγή ουσιών που δρουν στο κεντρικό νευρικό σύστημα (καφεΐνη, νικοτίνη, οινόπνευμα, ψυχοδιεγερτικά) καθώς και μεγάλων γευμάτων το βράδυ.
  •  Σωματική άσκηση τις πρωινές ώρες και εφαρμογή τεχνικών χαλάρωσης τις απογευματινές. Η yoga και ο διαλογισμός θεωρούνται ιδιαίτερα ευεργετικές πρακτικές.
  • Ζεστά λουτρά διάρκειας 20 λεπτών λίγο πριν τον ύπνο, με σκοπό την αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος.
  • Έγερση την ίδια ώρα κάθε μέρα
  • Καταγραφή των σκέψεων σε ημερολόγιο πριν τον ύπνο, για αποσυμφόρηση της έντασης.

magika

Μαρία Πατσιλίβα
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δείτε εδώ όλα τα άρθρα της…

 

facebook

Advertisements

Πείτε τη γνώμη σας!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s