Είναι το shopping θεραπεία;

Γράφει η Μαρία Πατσιλίβα

shopaholic   Συχνά, όταν η διάθεση κάποιου είναι πεσμένη, τον παροτρύνουμε να «βγει για ψώνια».

Το shopping therapy, όπως συνηθίζεται να αποκαλείται, αφορά στην αγορά κάποιου προϊόντος, χωρίς να έχει τόσο σημασία το είδος, αφού η βαρύτητα δίνεται στη διαδικασία. Γι’ αυτό υπάρχει και η διάκριση ανάμεσα στο ψωνίζω και το αγοράζω.

Σίγουρα η περιστασιακή απόκτηση αγαθών, μη αναγκαίων, προσφέρει μια δόση ικανοποίησης και απόλαυσης, αλλά αποτελεί και μια μορφή ανταμοιβής, αφού η σημερινή κοινωνία τείνει να επιβραβεύει τα άτομα με υλικά αγαθά. Άλλωστε ο υπερκαταναλωτισμός είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της εποχής. Μέσα από τη διαδικασία της αγοράς, το άτομο κοινωνικοποιείται, τονώνει την αυτοπεποίθησή του και μάλιστα με γρήγορο και εύκολο τρόπο.

Όμως δεν μπορεί να εννοηθεί ως θεραπεία, καθώς τα οφέλη του shopping έχουν προσωρινά αποτελέσματα και δεν δύνανται να δώσουν ουσιαστικές λύσεις σε πραγματικά προβλήματα. Στον αντίποδα του απλού shopper βρίσκεται o shoppaholic, ο εθισμένος σε ανώφελες αγορές, ο οποίος ξοδεύει μεγάλα ποσά, θέλοντας να καλύψει τα συναισθηματικά του κενά και να αποδράσει από την  πραγματικότητα. Είναι άτομο το οποίο δεν είναι σε θέση να διαχειριστεί τα αρνητικά συναισθήματα, γι΄ αυτό, σε αυτή την περίπτωση, η βοήθεια κάποιου ειδικού θεωρείται απαραίτητη.

magika

Μαρία Πατσιλίβα
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δείτε εδώ όλα τα άρθρα της…

 

facebook

Advertisements

Πείτε τη γνώμη σας!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s