Η Σαββέρια Μαργιολά στο Lifonomy, μία σπουδαία ερμηνεύτρια, καλλιτέχνιδα και γυναίκα

Γράφει ο Γιώργος Πατσιλίβας

11207886_1067380333276851_1043057451_oΔεν θα πω ψέματα. Τη Σαββέρια Μαργιολά δεν την ήξερα. Δεν μου τη σύστησε κανείς. Τυχαία τη βρήκα, την άκουσα, τη γνώρισα μουσικά. Και αμέσως τη λάτρεψα. Δεν με επηρέασε κανείς και τίποτα, πέρα από το πολυδιάστατο ταλέντο της, τη σκηνική της παρουσία και αυτή τη χαρακτηριστική φωνή της, τη μελωδική, με βάθος, με πάθος.

Το πόσο σπουδαία καλλιτέχνιδα είναι αποδεικνύεται από τα στοιχεία που πλαισιώνουν τη φωνή της, τη μουσική που είναι εξαιρετική σε κάθε κομμάτι, χωρίς βιασύνες, δεν κουράζει, δεμένη άψογα ορχηστρικά και οι στίχοι σε κάθε τραγούδι είναι μία ξεχωριστή ιστορία βγαλμένη από τη ζωή, χωρίς ίχνος γελοιότητας (έχω βαρεθεί να βλέπω αυτό το φαινόμενο στα περισσότερα τραγούδια της σύγχρονης εποχής), με έντονη την αποτύπωση των συναισθημάτων. Φυσικά πίσω από όλα αυτά τα στοιχεία βρίσκονται άνθρωποι, τεράστιοι, μεγάλα μεγέθη που τιμούν τη Σαββέρια και κοσμούν με την ευφυΐα τους τα τραγούδια που ερμηνεύει!

Έτσι λοιπόν βρήκα τη Σαββέρια Μαργιολά και έχω τη δική της lifonomy άποψη!

Σαββέρια χαίρομαι που κουβεντιάζω μαζί σου. Τι σημαίνει ζωή για σένα;
Κι εγώ χαίρομαι πολύ Γιώργο και σ’ ευχαριστώ για τη φιλοξενία στο Lifonomy. Η ζωή για μένα είναι οι στιγμές σ’ αυτόν το χρόνο και τον τόπο· οι όμορφες που μας γεμίζουν δύναμη και οι δύσκολες που μας ακονίζουν και μας κάνουν καλύτερους.

Πες μου μία έκφραση που σε χαρακτηρίζει…
Θα δανειστώ μια φράση από το «Hey you» των Pink Floyd: «Together we stand, divided we fall»

Σαββέρια πού γεννήθηκες και μεγάλωσες;
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα αλλά έχω καταγωγή από τη Νάξο και τη Λευκάδα λόγω των γονιών μου. Δύο νησιά στα οποία έχω περάσει τα περισσότερα καλοκαίρια μου ως παιδί και έχω πολύ όμορφες αναμνήσεις.

Ποιες είναι οι σπουδές σου και πώς κατευθύνθηκες σε αυτές;
Σπούδασα Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στη συνέχεια έκανα το μεταπτυχιακό μου που αφορά στον Έλεγχο του στρες και στην Προαγωγή της υγείας. Πάντα με προσέλκυε η ιδέα κατανόησης της κοινωνίας, της θέσης και της συμπεριφοράς των ανθρώπων μέσα στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο και σε συνδυασμό με το ότι είμαι πολύ παρατηρητική οδήγησα τον εαυτό μου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στο τμήμα Κοινωνιολογίας. Στη συνέχεια παρατηρώντας ότι το στρες και οι αγχώδεις συμπεριφορές έχουν καταλάβει σημαντικό χώρο στις ζωές μας, μου γεννήθηκε πολύ έντονα η επιθυμία να κάνω κάτι γι’ αυτό προκειμένου να βοηθήσω τον εαυτό μου και τους γύρω μου. Αυτή μου η επιθυμία με οδήγησε στην Ιατρική σχολή, σε ένα μεταπτυχιακό με κεντρικό άξονα την καταπολέμηση του στρες και την προαγωγή της υγείας.

Σαββέρια3Πότε ξεκίνησες να τραγουδάς;
Θυμάμαι τον εαυτό μου να τραγουδάει από μωρό… μεγάλωσα σε μουσική οικογένεια από την πλευρά του πατέρα μου οπότε η ενασχόλησή μου με τη μουσική και το τραγούδι ήταν μοιραία και αναπόφευκτη. Μεγαλώνοντας έκανα σπουδές πάνω στο πιάνο και στη φωνητική και κάποια στιγμή αποφάσισα να πάω ένα βήμα πιο πέρα και να ασχοληθώ με το τραγούδι επαγγελματικά. Έτσι στα 17 μου, μαθήτρια ούσα ακόμα, κάνω την παρθενική μου εμφάνιση στη μουσική σκηνή «Άγκυρα» στη Σόλωνος στο πλευρό του Φάνη Μεζίνη και του Τάκη Σούκα. Το συγκινητικό είναι πως αρκετά χρόνια μετά ξαναβρέθηκα στον ίδιο χώρο, ο οποίος σήμερα ονομάζεται «Ρότα» κάνοντας πια τις δικές μου παραστάσεις μαζί με τους συνεργάτες μου.

Τι σε ώθησε σε αυτό που κάνεις και ποια είναι τα κίνητρα;
Η ώθηση αλλά και το κίνητρο είναι ξεκάθαρα η απέραντη αγάπη μου για τη μουσική και το τραγούδι, η αστείρευτη και ολοένα εντονότερη ανάγκη μου να εκφράζομαι μέσα απ’ τη μουσική αλλά και τα βιώματα μου τα οποία έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της καλλιτεχνικής μου προσωπικότητας.

Έχεις δουλέψει με πολύ αξιόλογους ανθρώπους, πες μου λίγα λόγια για αυτούς.
Αισθάνομαι πραγματικά τυχερή έχοντας καταφέρει από το ξεκίνημά μου μέχρι σήμερα να συνεργαστώ με τόσο αξιόλογους και καταξιωμένους καλλιτέχνες. Πολύ δυνατές και διαφορετικές προσωπικότητες με κοινό παρονομαστή το ταλέντο και το πάθος τους γι’  αυτό που κάνουν.Σαββέρια1

ΣαββέριαΠες μου σημεία-σταθμούς στην μέχρι τώρα πορεία σου;
Η πρώτη μου επαφή με τον Γιώργο Νταλάρα στο ντουέτο «Στο σώμα σου να κατοικώ» του Λ. Παπαδόπουλου και του Μ. Κουμπιού στον δίσκο «Σπάει το ρόδι» που αποτελεί το εισιτήριο μου στην Ελληνική δισκογραφία. Μια από τις φορές που συνεργάστηκα με τον Μ. Μητσιά, αυτή που αφορά στο αφιέρωμα για τον Νίκο Γκάτσο στη γενέτειρα του την Ασέα, που με έκανε να ανακαλύψω το μεγαλείο του Ν. Γκάτσου και να εντρυφήσω μέσα από την ποίησή του και τις συνεργασίες του σε έναν διαφορετικό μουσικό κόσμο. Στη συνέχεια η συνεργασία μου με την Χ. Αλεξίου στο Μέγαρο Μουσικής, ένα όνειρο που είχα από τα νεανικά μου χρόνια και υλοποιήθηκε. Και πιο πρόσφατα η κυκλοφορία της δεύτερης δισκογραφικής μου δουλειάς με τίτλο «Αλισάχνη» η οποία σηματοδότησε μια καινούργια περίοδο της ζωής μου καλλιτεχνικά και προσωπικά.

Πώς είναι να είσαι επαγγελματίας ερμηνεύτρια;
Δεν έχω την παραμικρή ιδέα…

Πού κατατάσσεις τον εαυτό σου μουσικά και ποια είδη μπορείς να τραγουδήσεις;
Θεωρώ ότι είμαι λαϊκή – έντεχνη τραγουδίστρια. Παρ’ όλα αυτά ακούω και μου αρέσουν πολλά και διαφορετικά είδη μουσικής και ήδη έχω κάνει και διαφορετικού ύφους πράγματα. Για μένα η μουσική δεν έχει όρια, είναι απέραντη και μου αρέσει να ακολουθώ ό,τι με εκφράζει μουσικά κάθε φορά, αρκεί αυτό να ταιριάζει στην αισθητική μου και να έχει ποιότητα.

Γράφεις μουσική ή και στίχους;
Ναι και τα δύο τα έχω κάνει και τα κάνω ακόμα όταν η έμπνευση μου χτυπά την πόρτα. Η πρώτη φορά που δημοσιοποίησα κάτι δικό μου ήταν στον τελευταίο προσωπικό μου δίσκο στον οποίο έχω γράψει τη μουσική στο ομότιτλο τραγούδι «Αλισάχνη» σε στίχους του Γ. Γκώνια και της Π. Αεράκη. Το γράψιμο από την άλλη είναι ένας άλλος τρόπος που επιλέγω για να εκφράζομαι και το χρησιμοποιώ πολύ συχνά. Συνήθως προκύπτουν πεζά και ποιήματα αλλά κατά καιρούς ξεπηδούν και μερικά στιχάκια.

Με τον καιρό γίνεσαι ολοένα και πιο γνωστή, αυτό σε αλλάζει ως άνθρωπο;
Δεν έχω επηρεαστεί και νομίζω πως αποκλείεται να μου συμβεί και στο μέλλον. Ασχολούμαι με αυτό που αγαπάω και αυτό είναι όλο.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για κάποιον να ασχοληθεί με το τραγούδι και τι πρέπει να κάνει;
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη φόρμουλα και βήματα για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με το τραγούδι και γενικότερα με τη μουσική. Αυτό που χρειάζεται είναι ταλέντο, αγάπη, πολλή δουλειά, πίστη και θέληση.

Σαββέρια5Όταν ερμηνεύεις ένα τραγούδι τι σκέφτεσαι;
Δεν σκέφτομαι, αισθάνομαι. Προσπαθώ να ακουμπήσω την ψυχή μου πάνω στον στίχο, να το ζήσω και να εκφραστώ μέσα απ’ αυτό.

Σε επηρεάζει κάποιο τραγούδι συναισθηματικά;
Είναι πάρα πολλά…

Γιατί επέλεξες αυτό το μουσικό δρόμο που είναι πιο δύσκολος και δεν προτίμησες την προβολή σου μέσω της όμορφης εμφάνισής σου;
Γιατί ο στόχος μου ήταν και είναι να κάνω αυτό που αγαπάω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, έναν τρόπο που να με εκφράζει και σίγουρα αυτό έχει να κάνει με το πώς γαλουχήθηκα και το πώς εξελίσσομαι καθημερινά προσωπικά και κατ’ επέκταση και επαγγελματικά.

11196493_1067379503276934_2060011077_oΤι σημαίνουν «Πράξη Πρώτη» και «Αλισάχνη»;
Ο τίτλος «Πράξη πρώτη» σηματοδοτεί την πρώτη μου ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά και δηλώνει την πρόθεσή μου να υπάρξουν και επόμενες. Η «Αλισάχνη» είναι το μικρό σύννεφο που απλώνεται στον αέρα όταν χτυπούν με ορμή τα κύματα στα βράχια και περιγράφει μια έκρηξη συναισθημάτων που αποτυπώθηκε μέσω της μουσικής και των στίχων, την οποία είχα τη χαρά να μοιραστώ με πολύ σπουδαίους δημιουργούς και καλλιτέχνες στον δεύτερο προσωπικό μου δίσκο.

Πού σε βρίσκουμε αυτή την εποχή Σαββέρια;
Αυτή την περίοδο μαζί με τους συνεργάτες μου, το Νίκο Πασσαλίδη, το Δήμο Πολυμέρη και τον Μάριο Μούρμουρα ταξιδεύουμε την παράσταση μας σε μουσικές σκηνές της Αθήνας και της επαρχίας…

Τι θα κάνεις στο άμεσο μέλλον;
Έχω ήδη αρχίσει να ετοιμάζω την τρίτη δισκογραφική μου δουλειά [Ερωτογραφία].

Το μέλλον της μουσικής γενικά πώς βλέπεις να εξελίσσεται;
Ο άνθρωπος δεν μπορεί να κάνει χωρίς μουσική και έτσι η μουσική εξελίσσεται και θα εξελίσσεται παγκοσμίως. Αυτό δεν συμβαίνει πάντα με τον ίδιο ρυθμό ούτε με τον καλύτερο τρόπο αισθητικά, όμως θεωρώ πως τελικά οι «καλές» μουσικές γίνονται διαχρονικές, επικρατούν και αποτελούν τη βάση για εξέλιξη.

Η μουσική έχει δύναμη;
Ατελείωτη δύναμη. Η μουσική ρέει παντού χωρίς φραγμούς, χωρίς όρια, επεμβαίνει στη ζωή μας και εκφράζει τα συναισθήματά μας.

Σαββέρια4Τι άλλο σου αρέσει και ασχολείσαι;
Μου αρέσουν διάφορα πράγματα και προσπαθώ να ασχολούμαι μ’ αυτά στον ελεύθερο χρόνο μου. Μου αρέσει το διάβασμα, χαλαρώνω με τη ζωγραφική και κατά καιρούς ζωγραφίζω ερασιτεχνικά. Επίσης έχω ιδιαίτερη αδυναμία στη γυμναστική… από πολύ μικρή ηλικία ασχολήθηκα με το μπαλέτο και τον χορό γενικότερα ενώ εδώ και κάποιο καιρό με έχει ενθουσιάσει το kick boxing.

Ποιες είναι οι κορυφαίες αξίες της ζωής;
Για μένα, η Αγάπη και η Ηθική.

Η ζωή έχει όρια ή τα βάζουμε εμείς οι άνθρωποι;
Νομίζω πως συμβαίνουν και τα δύο, ο καθένας βάζει τα δικά του όρια μα όταν το παρακάνουμε και ξεφεύγουμε από τα όρια, μας τα υπενθυμίζει η ίδια η ζωή.

Σαββέρια7Σαββέρια ποια είναι η γνώμη σου για
το τσιγάρο: απολαυστικό για τους καπνιστές, αποκρουστικό για τους μη και σίγουρα βλαβερό για όλους.
το ποτό: με μέτρο και καλή παρέα καλό είναι
τα ναρκωτικά: απαγορευτικά
τον έρωτα: θα απαντήσω με μια φράση του Τ. Λειβαδίτη που με εκφράζει απόλυτα
«Κι όταν δεν πεθαίνει ο ένας για τον άλλον είμαστε κιόλας νεκροί»
το γάμο: η ουσία είναι αλλού
τη Θρησκεία και την Πίστη: ναι στη Θρησκεία, όχι στο φανατισμό. Όσο για την Πίστη τη θεωρώ αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φύσης.
τη φιλία: απαραίτητη

Σαββέρια θα επανέλθω στο μέλλον για να συζητήσουμε ξανά! Σου εύχομαι να δεις πολλές από τις επιθυμίες σου να εκπληρώνονται μέχρι τότε! Σ’ ευχαριστώ πολύ!!!

Σαββέρια6 Θεωρώ πως χρειάζεται, ειδικά τα τελευταία χρόνια, στην ελληνική μουσική σκηνή η ποιότητα της Σαββέριας Μαργιολά. Είμαι πολύ χαρούμενος που ένας άνθρωπος όπως εγώ, που ακούω κυρίως ξένη μουσική (rock, jazz, blues, trance, house, lounge, new age), με θέλγει αυτό το είδος του καλλιτέχνη. Ήδη είναι -κατά την άποψή μου- μία κορυφαία ερμηνεύτρια. Θα γίνει μεγάλη τραγουδίστρια που θα αφήσει εποχή. Είμαι βέβαιος!

Γιώργος ΠατσιλίβαςΔείτε εδώ όλα τα άρθρα του…


facebook


Τη Σαββέρια τη βρίσκουμε και διαδικτυακά στο https://www.facebook.com/pages/Saveria-Margiola/149398938408333

Παραθέτω και κάποια χαρακτηριστικά τραγούδια του πολυδιάστατου ταλέντου της

και πολλά πολλά άλλα, όλα εξαιρετικά!

4 σκέψεις σχετικά με το “Η Σαββέρια Μαργιολά στο Lifonomy, μία σπουδαία ερμηνεύτρια, καλλιτέχνιδα και γυναίκα”

Πείτε τη γνώμη σας!

