Συνάντησα την Ελένη Τζαγκαράκη και συζητήσαμε για ζωή, μουσική, θέατρο, συναισθήματα!

Γράφει ο Γιώργος Πατσιλίβας

Ελένη Τζαγκαράκη1Κέντρο, πλατεία Καρύτση, ένα υπέροχο πρωινό, ξαφνικά όλα ήσυχα, η βαβούρα της Αθήνας παραμερίζεται, μία οσμή τέχνης ξεπροβάλλει στο μυαλό μου, μία υπέροχη και διακριτική παρουσία της μουσικής και του θεάτρου μαζί μου, η Ελένη Τζαγκαράκη!

Ελένη σε καλωσορίζω στο Lifonomy! Υπάρχουν αξίες στη ζωή που παραμένουν ζωντανές;
Γιώργο σε ευχαριστώ! Οι αξίες υπάρχουν, απλά έχουν κρυφτεί, δεν έχουν χάσει την ισχύ τους και την έννοια τους, οι άνθρωποι μέσα στη βιασύνη τις προσπερνάνε, είναι στην αρχή δίπλα τους, στη συνέχεια απομακρύνονται για πολλούς λόγους, πρέπει να πάμε να τις ξαναβρούμε…

Σταχυολόγησέ μου τα κοινά στοιχεία Θεάτρου και Zωής και πού δεν συναντώνται;
Θέατρο είναι η μίμηση της ζωής, τα πάντα είναι κοινά, η διαφορά είναι ότι οι ήρωες σε ένα θεατρικό έργο υποθετικά βρίσκουν τη λύση πιο γρήγορα απ’ ότι στην αληθινή ζωή, γιατί ο συγγραφέας αποστασιοποιείται από το δικό του χαρακτήρα και θέλει να φτάσει το ιδεατό, είτε στο καλό, είτε στο κακό…

Ένα τραγούδι -και κατ’ επέκταση η μουσική- πόση δύναμη κρύβει;
Η μουσική πηγάζει απο το ίδιο το σύμπαν, οπότε η δύναμη που εμπεριέχεται μέσα στη μουσική είναι αρχέγονη. Το τραγούδι φέρει τη δύναμη του λόγου και των συναισθημάτων!

Πού γεννήθηκες και μεγάλωσες;
Στην Αθήνα, κέντρο, ο πατέρας μου ήταν από το Ρέθυμνο και η μητέρα μου από την Τήνο. Είχα καλά και ωραία παιδικά χρόνια!

10151079_956442607753606_1241296057_n

Πώς ένα κορίτσι ασχολήθηκε με το θέατρο και το τραγούδι;
Καταρχήν άκουγα τη φωνή μου, την εμπιστευόμουνα, την καταλάβαινα. Επίσης η μητέρα μου τραγουδούσε, έπαιζε όργανο, επηρεάστηκα και από το γεγονός πως ο πατέρας μου θαύμαζε τον κινηματογράφο και το θέατρο και μας πήγαινε σχετικά συχνά, ό,τι έβλεπα και άκουγα μου γινόταν αποτύπωμα, μέσα σε μία ολιγόωρη σιωπή όπου δούλευα τα πάντα μέσα στο μυαλό μου με ακολουθούσαν…

Πού σπούδασες και τι επιρροές δέχθηκες από αυτές;
Σπούδασα στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών και στην Ανώτερη Δραματική Σχολή Πέλλου Κατσέλη τον οποίο τον έχω στην καρδιά μου σαν πνευματικό μου πατέρα, κατάφερε να διαβάσει πολύ καλά την ψυχή μου, χωρίς να μπορώ να το μεταφράσω αυτό και να μου μεταδώσει τις γνώσεις του με άριστο τρόπο…

Μυστικά ενός επιτυχημένου αποτελέσματος…
Η απόλυτη κατανόηση και η αποκωδικοποίηση του κειμένου μαζί με τον σκηνοθέτη, όσα περισσότερα σημεία ξεκλειδώνεις, τις δράσεις, όσο σκάβεις έχουν ένα αποτέλεσμα απύθμενο, αστείρευτο, άρα επιτυχημένο!

Η ζωή είναι ένα έργο μονόπρακτο;
Είναι σπονδυλωτό[γέλια]

11652178_956442881086912_1513147673_n

Ποια μουσική σου αρέσει πολύ;
Μου αρέσουν ρομαντικοί συνθέτες, ακούω κλασσική μουσική και τα τελευταία χρόνια επίσης παραδοσιακή και βυζαντινή, όσον αφορά το ελληνικό τραγούδι θέλω ο στίχος να με κεντρίζει, μου αρέσει και επιλεγμένο ρεμπέτικο με την έννοια πως έχει σαν αφετηρία τα δρώμενα της ζωής των δημιουργών, επικοινωνούν τον ψυχισμό τους, δεν έχουν ως αυτοσκοπό να γίνουν γνωστοί… Από ξένη μουσική μου αρέσει η νέγρικη jazz και blues.

Γράφεις μουσική ή και στίχους;
Γράφω στίχους αλλά τους κρατάω μέχρι σήμερα για τον εαυτό μου…

Τι έχεις βαρεθεί;
Αν αυτό που επαναλαμβάνεται έχει μια άλλη χροιά και υπόσταση, το μοτίβο, τότε δεν είναι βαρετό, βαριέμαι αυτούς που πρεσβεύουν αγάπη αλλά δεν αγαπάνε τίποτα, αυτοί βαριούνται και τους εαυτούς τους…

Ό,τι δεν ζήσαμε στην ώρα του θα το ζήσουμε ποτέ;
Η ρεαλιστική έκφραση είναι αυτή, το λες και ξεμπερδεύεις, δεν βασανίζεσαι άλλο, όμως ο άνθρωπος ελπίζει και έρχεται και το βάζει στην άκρη! Η ελπίδα να ζεις αυτό που θες είναι μέχρι την τελευταία πνοή!

11639523_956448514419682_427022649_o

Σου αρέσει να γυρίζεις πίσω;
Δεν μπορώ να γυρίσω την πλάτη στο παρελθόν, αυτό είναι οι αποσκευές μας, μας ανήκει αληθινά, κλείνουμε τα κιτάπια μας αλλά κάπου τα φυλάμε…

Η εγκατάλειψη είναι μία ενέργεια με άρνηση ή δίνει ευκαιρίες;
Η εγκατάλειψη της συνήθειας σαν πρώτη αίσθηση σε αποσυντονίζει, σε πονάει, όμως σου ανοίγει άλλες προοπτικές, οι άνθρωποι όμως δύσκολα το θέλουν να συμβαίνει.

Επηρεάζεσαι από τους ρόλους και τις ερμηνείες σου; Μαθαίνεις, εισπράττεις μηνύματα;
Ναι σε κάποιο βαθμό, πόσο τα οικειοποιείται κάποιος είναι διαφορετικό, να το αναγνωρίζει, να το καταλάβει; Υποδύεσαι ρόλους με όλα τα προτερήματα, να τις αναγνωρίζεις τις αξίες, αλλά να μην μπορείς να γίνεις το ίδιο… Εξαίρεση κάποιος να είναι και να μπορεί να τα κάνει όλα αυτά, θα είναι ευχής έργον!

Πού πιστεύεις ότι πρέπει να στρέψει το ενδιαφέρον της η κοινωνία και οι άνθρωποι;
Σε αυτό που της ανήκει και που της έχει δοθεί μέσα από αγώνες και θυσίες των προγενέστερων ανθρώπων, πάνω σε αυτό, για να αφήσουνε και αυτοί μετά το ίδιο ή και καλύτερο.

Ελένη Τζαγκαράκη

Πες μου Ελένη τι είναι
αγάπη: να δίνεις και να δέχεσαι
φιλία: για να τη νιώσεις πρέπει να μικρύνεις τον ατομικισμό σου
Θρησκεία και Πίστη: η Θρησκεία εμπεριέχει τη φιλοσοφία ενώ η Πίστη είναι έμφυτη στον άνθρωπο και όσοι λένε πως δεν πιστεύουν δεν τους πιστεύω…
Οικογένεια: ρίζες
Γάμος: σύμβαση
Έρωτας: αυτό που μας ροκανίζει…

Τη γνώμη σου για
το τσιγάρο: κακή συνήθεια αλλά…
το ποτό: ολίγος οίνος ευφραίνει καρδίαν
τα ναρκωτικά: θάνατος

Έκφραση που σε χαρακτηρίζει…
Πιστεύω στο μέτρο, όχι στο μέτριο!

Ελένη σε ευχαριστώ πολύ για τη συζήτηση που είχαμε!

Η Ελένη Τζαγκαράκη δεν θέλησε να απαριθμήσω το πλήθος των θεατρικών παραστάσεων που έχει πρωταγωνιστήσει, των τηλεοπτικών σειρών που έχει συμμετάσχει και των τραγουδιών που έχει ερμηνεύσει ως σήμερα…

Θα αναφερθώ μόνο στα τελευταία χρόνια όπου πρωταγωνίστησε στο κοινωνικό μονόπρακτο «Κάποιος να με φωνάξει» της Αναστασίας Βούλγαρη, σκηνοθεσία Αλέξιος Κοτσώρης (2014-2015) και στο θεατρικό έργο «Κτελ Πελοποννήσου» του Δημήτρη Λέντζου, σκηνοθεσία Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος(2013-2014). Επίσης παραθέτω ένα αριστούργημα μουσικής, στίχου και ερμηνείας…

Μία καλλιτέχνιδα όπως η Ελένη Τζαγκαράκη, με απίστευτες ερμηνευτικές ικανότητες στην ηθοποιία και στο τραγούδι, κατάφερε να είναι στο προσκήνιο, χωρίς όμως παρασκήνιο… Η συνάντηση μαζί της με οδήγησε σε μονοπάτια τέχνης, χωρίς σκοπιμότητες και πολυπλοκότητες. Μία απλότητα που αναζητούσα χρόνια στη ζωή μου με αγκάλιασε και ένιωσα τις αξίες που ψάχνω στη ζωή μου να τις πλησιάζω…!!!

Γιώργος ΠατσιλίβαςΔείτε εδώ όλα τα άρθρα του…


facebook

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Συνάντησα την Ελένη Τζαγκαράκη και συζητήσαμε για ζωή, μουσική, θέατρο, συναισθήματα!”

Πείτε τη γνώμη σας!

