Η Ελένη Μπελιμπασάκη συνθέτει και μελοποιεί, εμπλουτίζοντας με τα ωραιότερα μουσικά υλικά την καρδιά μας!

Γράφει ο Γιώργος Πατσιλίβας

Ελένη Μελιμπασάκη2.jpg

Δεκατρείς ποιητές εμπνεύστηκαν δεκατρία υπέροχα ποιήματα. Η μουσικοσυνθέτρια Ελένη Μπελιμπασάκη τα μελοποίησε. Με όπλα της τη σύνεση, το πλούσιο ταλέντο της, τη γνώση αλλά και με πολλές ώρες δουλειάς, μας παρασύρει -αυτή τη φορά «με τον άνεμο της Όστρια»- σε μέρη που αφηγούνται το νου και την καρδιά! Στόχος της η μουσική να γίνει η φωνή για ένα καλύτερο κόσμο! Νιώθω πως με τις μελωδίες της μπορεί να τα καταφέρει!

Ελένη χαίρομαι που συνομιλούμε στο Lifonomy με αφορμή την κυκλοφορία του νέου αυτού άλμπουμ! Δεκατρείς ποιητές… είναι πρόκληση;
Και εγώ χαίρομαι Γιώργο! Είναι καταπληκτική εμπειρία γιατί μέσα από τη γραφή τους μαθαίνεις τον τρόπο σκέψης και λίγο από το χαρακτήρα τους!

Πόσο εύκολο είναι να μελοποιηθεί ένα ποίημα, ποια είναι τα απαραίτητα στοιχεία;
Είναι μαγεία να ντύνεις τις λέξεις με νότες… Πρέπει να έχεις διάθεση να καταλάβεις το ύφος διαβάζοντας και με τις νότες να μιλήσεις στις λέξεις με παράλληλη κίνηση…

Ποιοι άλλοι συμμετέχουν σε αυτή την ξεχωριστή προσπάθεια και πόσο σημαντική είναι η μεταξύ σας συνεργασία;
Ο εκδοτικός οίκος ΟΣΤΡΙΑ εμπιστεύτηκε εμένα μετά από παλαιότερες συνεργασίες, έχοντας παίξει σε παρουσιάσεις βιβλίων – ποιητικών συλλογών της ΟΣΤΡΙΑ. Με τον Βασίλη Διαμάντη συνεργάζομαι αρκετά χρόνια πιάνο – φωνή, παίζουμε στο Μαγεμένο Αυλό και σε διάφορους χώρους τέχνης. Έτσι λοιπόν ο Γιάννης Κοτσαφτόπουλος (ΟΣΤΡΙΑ), ο Βασίλης Διαμάντης (φωνή) και εγώ στη μουσική και φυσικά ο κ. Νίκος (στούντιο) που συνεργαστήκαμε όλοι μαζί με πολλή αγάπη και σεβασμό ο ένας προς τον άλλον για να έχουμε ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα!

Με τον άνεμο της Όστρια

Ελένη πού γεννήθηκες και μεγάλωσες; Και ποιές είναι οι σπουδές σου;
Γεννήθηκα Πειραιά, συγκεκριμένα Κορυδαλλό όπου μεγάλωσα και φυσικά δημιούργησα στην ίδια περιοχή την οικογένειά μου. Ξεκίνησα σπουδές από πολύ μικρή. Κατέχω πτυχίο και δίπλωμα πιάνου, πτυχίο δίσκαλου αρμονίου με πενταλιέρα, ακορντεόν καθώς και όλα τα θεωρητικά πτυχία Ωδικής, Αρμονίας, Αντίστοιξης, Φούγκας και Ενορχήστρωσης. Ακόμα έχω κάνει σεμινάρια με τον Petrof και τη Melina Croudelli.

Πες μου για τις επιρροές που δέχθηκες σε μια εποχή δύσκολη, ειδικά για μία γυναίκα, ώστε να ακολουθήσεις αυτό το δρόμο…
Είμαι άτομο με ακούσματα Χατζιδάκι, με σπουδές κλασικές, από μικρή στα Ωδεία με πτυχία και διπλώματα, είχα πάντα τη μητέρα μου δίπλα μου στα χρόνια των σπουδών και αργότερα την οικογένειά μου γιατί η μουσική δεν σταματά ποτέ! Η γέννηση του εγγονού μου απλά μου άνοιξε τον δρόμο να δημοσιοποιήσω μελωδίες και σκέψεις μου και να πάρουν τον δρόμο των τραγουδιών.

Μίλησε μου για τα σημαντικότερα βήματα που έκανες έως σήμερα…
Το 1987 βρέθηκα στον Πειραϊκό Σύνδεσμο ως θεωρητικός και στα πρώτα πειραματικά δημοτικά του Κορυδαλλού. Παράλληλα πήγαινα στο Ελληνικό Ωδείο και στο πειραματικό στο Μαρούσι διδάσκοντας πιάνο και αρμόνιο δίσκαλο με πενταζιέρα και θεωρητικά. Αργότερα δημιούργησα το «Λικέρ Γυναικών» και παρουσίασα με μία mezzo soprano σε αρκετές παραστάσεις, τραγούδια παγκόσμιου κινηματογράφου και θεάτρου. Τελευταία έχω πάρει μέρος στο cd «Το Μελωδικό Ταξίδι» με 6 τραγούδια, σε στίχους Γιάννη Ξηρομερίτη και μουσική δική μου τα οποία τραγουδούν ο Βασίλης Διαμάντης, ο Νίκος Πατσιαούρας και ο Πάνος Βαλσάμης. Βέβαια έχω συνεργαστεί σε θεατρικές παραστάσεις έχοντας τη μουσική επιμέλεια, αμέτρητες σόλο συναυλίες αλλά και με συναδέλφους, μουσική δωματίου, σύνολα με 4,6,8 χέρια στο πιάνο κλπ..

Πιάνο

Και τώρα από όσο γνωρίζω βρίσκεσαι δημιουργικά σε πολλά μέρη!
Συνεργάζομαι με το Ελληνικό Ωδείο Ψυχικού και με το Έντεχνο στον Κορυδαλλό, συμμετέχω σε συναυλίες για το Χαμόγελο του Παιδιού και για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, παίζω σε παρουσιάσεις βιβλίων, που αφορούν ποιητικές συλλογές και διηγήματα. Συνεργάζομαι με τις εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ και μελοποιώ ποιήματα. Ακόμα, κάνω μάθημα θεωρητικών στο Σύλλογο Κρητών Αιγάλεω, ενώ συνεργάζομαι με το σύλλογο «Καλλιτεχνόραμα» κάνοντας μαθήματα πιάνου και παίζοντας σε εκδηλώσεις τους. Παράλληλα είμαι μητέρα της θεατρολόγου Τόνιας Παπαδάκη και ξετρελαμένη γιαγιά!

Ελένη Μελιμπασάκη

Ελένη δεν παίρνω ανάσα! Και πού μπορεί κάποιος να έρθει να σε ακούσει ζωντανά;
Τρία χρόνια παίζω στο Μαγεμένο Αυλό (Αμύντα 4), στέκι του Χατζιδάκι στο Παγκράτι, κάθε Πέμπτη και Κυριακή βράδυ. Ακόμα κάθε Σάββατο βράδυ και Κυριακή μεσημέρι στο Λιόπετρο στην Πλάκα (Μνησικλέους 7Β και Αδριανού).

Στο άμεσο μέλλον θα ακούσουμε την υπέροχη αυτή συλλογή, τι άλλο ακολουθεί;
Έχω φτιάξει τη μουσική για το θεατρικό ΟΜΟΡΦΗ που θα παιχτεί το Μάρτιο. Επίσης θα πάρω μέρος στην ορχήστρα του θεατρικού μιούζικαλ First Date που θα παιχτεί πρώτη φορά στην Ελλάδα στην Αθηναΐδα.

Ελένη από πού αντλείς έμπνευση όταν γράφεις αλλά και όταν παίζεις μουσική;
Όταν γράφω η έμπνευση έρχεται από οποιαδήποτε κίνηση ή το βλέμμα του εγγονού μου! Είναι όλα αφιερωμένα σε αυτόν. Φυσικά ο τρόπος γραφής μου είναι επηρεασμένος από κλασσικά στοιχεία και βασισμένος στην κλασική αρμονία με αρκετές πινελιές ρομαντισμού.

Διδάσκεις. Πόσο σημαντικό είναι να μεταλαμπαδεύεις τις μουσικές σου γνώσεις σε άλλους ανθρώπους και ειδικά σε παιδιά;
Υπέροχο συναίσθημα να κρατάς χεράκια απαίδευτα – μικρά και μετά από χρόνια να βλέπεις αυτά τα χέρια να εκφράζουν τους μεγάλους συνθέτες. Είναι ένα συναίσθημα που μόνο όποιος το ζήσει μπορεί να το καταλάβει!!! Το πιο υπέροχο είναι να βλέπεις μικρούς μαθητές που δεν μιλούν –που λέμε- καθαρά και δεν φτάνουν στο σκαμνάκι του πιάνου να παίζουν μαζί σου τέσσερα χέρια και να εκφράζουν με τις απλές νοτίτσες τα αισθήματά τους!

Ελένη Μελιμπασάκη1.jpg

Ποια είναι η δύναμη της μουσικής;
Τεράστια η δύναμη της μουσικής. Βοηθά τον άνθρωπο στη σκέψη, στη συγκέντρωση, στην έκφραση συναισθημάτων!

Πιάνο σκίτσο

Πώς μεταφράζει η καρδιά σου
το πιάνο: έκφραση
τα πλήκτρα: η συνέχεια των χεριών μου
τη μουσική: είναι η ζωή μου
τη σύνθεση: βιώματα, ακούσματα, συναισθήματα
το χειροκρότημα: ενθουσιασμός και αίσθημα ευθύνης ως προς το ακροατήριο

 

Βλέπω ότι υπάρχει ένα πρόσωπο πολύ ιδιαίτερο στη ζωή σου, ο εγγονός σου!
Ναι!!! Είναι ο άντρας της ζωής μου, ας μου επιτραπεί να πω, αυτό που λένε του παιδιού μου το παιδί δυο φορές είναι πολύ λίγο για μένα. Είναι χαμένη μέρα αν δεν τον δω και δεν πάρω δύναμη και χαρά από τη ματιά και τα δυο χεράκια της αγκαλιάς του!

Ελένη σε ευχαριστώ για την όμορφη συζήτηση!!!

Η Ελένη Μπελιμπασάκη μέσα από τις νότες, το πιάνο και τους ήχους που συνθέτει, χαρίζει κάτι σημαντικό, την ελπίδα για κάτι όμορφο, γεμάτο συναισθήματα, όπως ένα μικρό παιδί που αποτελεί από μόνο του μια χαραμάδα αισιοδοξίας για τον κόσμο που έρχεται. Και η πολυετής αφοσίωσή της στη μουσική, μέσα από τις πολλές πτυχές που την εκφράζει, την αναδεικνύουν σε ένα μεγάλο και δημιουργικό κεφάλαιο στο χώρο της τέχνης!

 

Γιώργος ΠατσιλίβαςΔείτε εδώ όλα τα άρθρα του…


facebook

 


 

Την Ελένη Μπελιμπασάκη τη βρίσκουμε και διαδικτυακά:

Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100001482833099

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCrqIHfdeVt1_FnmzCBUjkKg

 

Πείτε τη γνώμη σας!

