Η Μελίνα Κανά «χαρίζει» μερικές από τις σπουδαιότερες στιγμές του ελληνικού τραγουδιού!

Γράφει ο Γιώργος Πατσιλίβας

photo: k.papadimitriou
photo: k.papadimitriou

Φωνή χαρακτηριστική, γλυκιά, μελωδική… Δεν χωράει το ψέμα στο χρώμα της, δεν αντέχει τη φτήνια η χροιά της, αδιαπραγμάτευτος ο τόνος της, μόνο ποιότητα! Ερμηνεία δροσερή όσο το απαλό αεράκι το καλοκαιρινό, ελπιδοφόρα σαν τη φλόγα που καίει την παγωνιά, αγνή σαν το χιόνι του πιο ψηλού βουνού, θερμή όπως του ακατάσβεστου έρωτα το πρόσωπο… Ένα τρελό όνειρο τη δημιούργησε και την έκανε αλήθεια. Έτσι και ένα δικό μου όνειρο έγινε πραγματικότητα. Να έχω τη Μελίνα Κανά στο Lifonomy!!!

Μελίνα χαίρομαι που ανταμώσαμε! Τι ήταν καθοριστικό για να ξεκινήσεις το τραγούδι;

Γιώργο σε ευχαριστώ για το προσκάλεσμα στο Lifonomy! Δεν μπορώ να προσδιορίσω τη στιγμή γιατί τραγουδάω από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Ξεκίνησα πριν καλά καλά αρχίσω να μιλάω! Είχα μια άμεση επαφή. Ήταν ένας χώρος για μένα με εύκολη πρόσβαση και ένας τρόπος έκφρασης, από τότε που ήμουν  «μικράκι».

Πώς όμως ρίζωσε το τραγούδι μέσα σου;

Στην οικογένειά μου ήταν όλοι καλλίφωνοι. Είχαν δηλαδή σωστές και ωραίες φωνές, οπότε υπήρχαν στη μνήμη μου καταχωρημένα τα ακούσματα αυτών των φωνών. Τότε οι άνθρωποι διασκέδαζαν με την παρέα τους ή μαζεύονταν στα σπίτια και γίνονταν τα γνωστά γλέντια. Σίγουρα έχω κάποια προίκα από εκεί. Παράλληλα νομίζω ότι ήταν και αυτόφωτο γιατί ακόμα κι αν δεν άκουγα τίποτα μέσα από το σπίτι, πάλι θα τραγουδούσα. Το έχω στη ρίζα μου, είναι στο γονίδιο! Τα πρώτα τραγουδάκια ήταν παιδικά, αυτοσχέδια, «λα λα λα» [γέλια]. Το επόμενο που θυμάμαι -χωρίς ακόμα να μπορώ να μιλήσω σωστά, με τις λεξούλες να εκφέρονται με τον παιδικό τρόπο- ήταν το τραγούδι  «Στου προφήτη Ηλία τα σοκάκια». Το έλεγε ο Σταμάτης Κόκοτας και ήταν αγαπημένο τραγούδι της οικογένειάς μου. Το άκουγα στα γλέντια, το είχα μάθει και ήταν το πρώτο που τραγούδησα και δεν ήταν παιδικό.

Συγκαταλέγεσαι στις κορυφαίες ερμηνεύτριες στην Ελλάδα. Πώς διαμορφώνεσαι συναισθηματικά;

Καταρχάς χαίρομαι πάρα πολύ όταν ακούω ότι αυτό που κάνω αρέσει σε κάποιους, τους εμπνέει, τους τρέφει και τους ευχαριστεί! Για μένα είναι πολύ δημιουργικό το να πάρω ένα καινούργιο τραγούδι στα χέρια μου και να πρέπει να βρω τον τρόπο να το τραγουδήσω και να σχηματίσω τις έννοιες μέσα από τη φωνή μου, αυτές που περιγράφει και εμπεριέχει ο στίχος. Πολλές φορές είναι και λίγο επώδυνη η διαδικασία γιατί πρέπει να ανατρέξω σε δικά μου βιώματα και συναισθήματα για να μπορέσω να συμμεριστώ το συναίσθημα του στίχου και να συναντήσω εκεί το δημιουργό, το στιχουργό δηλαδή. Όταν τα καταφέρω πια και είμαι ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα -ποτέ απόλυτα- αλλά πάντως έχοντας φτάσει εκεί που είχα βάλει στόχο, νιώθω αγαλλίαση, ένα εσωτερικό γέμισμα και ένα ξαλάφρωμα, σα να έκανα το «καθήκον» μου! Επειδή ως άνθρωπο με προβληματίζει αυτό που λέει το τραγούδι, το σκέφτομαι πολύ. Θέλω να εξηγήσω το στίχο, να τον κατανοήσω, να ξέρω ακόμα και γιατί μπήκε αυτό το «και» εκεί και όχι κάτι άλλο. Αυτό είναι για μένα το σημαντικό. Το αν θα χειροκροτηθώ ή αν θα ακούσω τα εύσημα είναι βέβαια και αυτό πολύ σημαντικό. Σημαντικότερο όμως είναι να αισθανθώ ότι δικαίωσα το τραγούδι.

photo: k.papadimitriou
photo: k.papadimitriou

Μελίνα πώς διαχειρίζεται κάποιος την μακροχρόνια επιτυχία; Συνταξιδεύει με την ευτυχία;

Η διαφύλαξη της προσωπικής ζωής είναι σημαντική. Όπως επίσης όταν υπάρχουν στο στενό περιβάλλον ζεστές και στέρεες σχέσεις με ανθρώπους που σε αγαπούν και σε συμβουλεύουν ενίοτε. Πρέπει να σκέφτεσαι ότι όλα είναι εφήμερα στη ζωή και τίποτα δεν κρατάει για πάντα. Άρα ούτε και η επιτυχία διαρκεί παντοτινά. Καμιά καριέρα δεν είναι πιο πάνω από την ίδια τη ζωή!
Νομίζω πως η επιτυχία δεν βαδίζει πάντα παράλληλα με την ευτυχία, είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Καλό είναι να συνυπάρχουν αλλά δεν είναι αυτονόητο ότι επειδή είσαι επιτυχημένος είσαι και ευτυχισμένος. Μπορεί να είσαι ευτυχισμένος χωρίς να είσαι καθόλου επιτυχημένος! Τα έχω βιώσει και τα δύο. Και την επιτυχία που με έκανε να χαρώ και να ανέβω, να εμπνευστώ, να πάρω κουράγιο, να συνεχίσω. Μα και τη μοναξιά γυρνώντας σπίτι μετά από μια επιτυχημένη παράσταση, να κοιταχτώ στον καθρέπτη και να νιώσω το απόλυτο κενό!

Ποιες είναι οι επιδράσεις της δημοφιλίας;

Με κάνει να νιώθω όμορφα, ικανοποιημένη, μου ανεβάζει το ηθικό και εν πάση περιπτώσει φεύγοντας απ’ αυτή τη ζωή αισθάνομαι ότι θα έχω αφήσει κάτι όμορφο…

Γεννήθηκες στη Θεσσαλονίκη. Μίλησε μου για τα πρώτα χρόνια και την παιδική σου ηλικία…

Θυμάμαι έντονα τις κυριακάτικες βόλτες με τους παππούδες μου που ήταν μία πηγή χαράς για μένα! Πηγαίναμε σε διάφορα μέρη της πόλης, στην ποδηλατούπολη, στην παραλία, στο Σέιχ Σου. Δεν ξεχνώ τις διακοπές στη θάλασσα, στο βουνό, στο χωριό που μου άρεσε πάρα πολύ, το παιχνίδι στους δρόμους, κάτι που δεν βλέπω να γίνεται τώρα και με λυπεί… Είμαι ένας άνθρωπος που ως παιδί έπαιξα πολύ: με χώμα, στο γιαπί, στο δρόμο, με πληγές στα πόδια, με σκαρφάλωμα σε τοιχάκια, με μια μπάλα… Πολύ παιχνίδι στο σοκάκι τότε… Επίσης τραγουδούσα συνέχεια μέχρι που κάποιες φορές η γιαγιά μού έλεγε: «αμάν βρε παιδί μου σταμάτα επιτέλους» παρόλο που ήξερα ότι το απολάμβανε να με ακούει. Καλή τραγουδίστρια και η γιαγιά ή μάλλον και οι δύο γιαγιάδες! Επίσης θυμάμαι τις φίλες μου, είχα καλές και στενές φίλες, τις οποίες λόγω απόστασης τις έχω χάσει… Και η Θεσσαλονίκη τόσο όμορφη, με γειτονιές… Με τις λατέρνες, εκεί που παίζαμε, να εμφανίζονται ξαφνικά στο ταβερνάκι δίπλα και να μαζευόμαστε τα πιτσιρίκια γύρω γύρω. Θυμάμαι τη ζωγραφισμένη όμορφη κοπέλα στη φωτογραφία, που εγώ ως παιδάκι νόμιζα ότι κατοικεί μέσα στη λατέρνα [γέλια]. Επίσης τα κάρα με τους μικροπωλητές, ακόμα και τον παγοπώλη που περνούσε και αγοράζαμε πάγο!

photo: k.papadimitriou
photo: k.papadimitriou

Έχεις κάνει κάποιες σπουδές φωνητικής;

Όχι

Πώς δουλεύτηκε η εξαιρετική σου φωνή;

Τραγουδώντας! Όταν τότε στα νιάτα μου άκουγα ένα τραγούδι της Σωτηρίας Μπέλλου, της Μαρίκας Νίνου, της Χαρούλας Αλεξίου, του Γιώργου Νταλάρα ή του Στέλιου Καζαντζίδη και μου άρεσε, το ξεχώριζα και το τραγουδούσα. Τότε για μένα το στάνταρ ήταν να φτάσω τον ερμηνευτή, έπρεπε αυτό που έβγαινε με τη φωνή μου να μου άρεσε εξίσου ή ανάλογα με εκείνο που είχα πρωτο-ακούσει. Αργότερα που έγινα τραγουδίστρια και είχα την τύχη να πρέπει εγώ να «γεννήσω» το τραγούδι, το άκουγα ιδεατά μες το μυαλό μου, πώς θα ήθελα να είναι τέλειο. Έφτιαχνα δηλαδή μια ιδανική μορφή και προσπαθούσα να τη φτάσω. Δούλευα τα γυρίσματα, πού θα πάρω την αναπνοή, πώς θα πω την κάθε λέξη, ποια θα τονίσω, πού θα εναποθέσω συναίσθημα -γιατί δεν μου αρέσουν τα φορτωμένα πράγματα- έτσι ώστε να αναδειχθεί το τραγούδι αυτό καθ’ αυτό!

Κάθε τραγούδι που ερμηνεύεις, σε όποιο είδος και αν ανήκει, παίρνει το δικό σου κώδικα, κυριαρχεί η Μελίνα Κανά. Υπάρχει εξήγηση;

Δεν ξέρω αν ισχύει. Αυτό που λες το ακούω, το σέβομαι, το δέχομαι, μου το λένε και άνθρωποι από το κοινό ότι έχουν ταυτίσει το τάδε τραγούδι με τη φωνή μου και δεν μπορούν να το ακούσουν από αλλού. Ο τρόπος που προσεγγίζω το τραγούδι, που το δουλεύω, ίσως είναι που τελικά βάζει τη σφραγίδα αυτή!

photo: k.papadimitriou
photo: k.papadimitriou

Νιώθω ότι κάθε στίχος, κάθε λέξη που τραγουδάς είναι ένα κομμάτι από εσένα… Μπορείς να τραγουδήσεις κάτι που δεν σε εκφράζει;

Ναι μπορώ γιατί πιστεύω ότι το τραγούδι είναι συναίσθημα, περιγραφή και εικόνες… Τα συναισθήματα δηλαδή που μπορεί να έχεις εσύ ή ο δίπλα ή ο απέναντι τα έχω νιώσει ή τα εμπεριέχω και τα γνωρίζω.

Συμβαδίζει η πορεία ενός καλλιτέχνη με το χαρακτήρα του;

Αν κρίνω από τη δική μου περίπτωση αρκετά. Κάποιοι μου λένε ότι θα μπορούσα να έχω πιο ανοιγμένο δρόμο καριέρας. Όμως εγώ ξέρω ότι είμαι ένας άνθρωπος που ενώ σκέφτομαι αισιόδοξα έχω έναν ψυχισμό θλίψης. Στην ουσία, είμαι ένας θλιμμένος άνθρωπος, που προσπαθεί να σκέφτεται και να δρα αισιόδοξα. Δεν θα μπορούσα να είμαι τόσο ανοιχτή. Έχω ένα θέμα με την κοινωνικότητα. Είμαι επιλεκτικά κοινωνική.

Επηρεάζεσαι από τα τραγούδια σου, τους στίχους, τη μουσική; Μπαίνουν σκέψεις που δεν είχες πριν, σε βελτιώνουν;

Βεβαιότατα! Γιώργο μου είπες στην αρχή, πριν τη συνέντευξη, ότι μεγάλωσες με τη Μελίνα Κανά. Και η Μελίνα Κανά μεγάλωσε με τη Μελίνα Κανά! Μες στα χρόνια πολλές φορές αναθεωρούσα τις απόψεις μου, ωρίμαζα, πετούσα πράγματα, δεχόμουν άλλα. Είναι λογικό αυτό. Είναι μια ζωή ολόκληρη. Τραγουδάω 30 χρόνια! Σαφέστατα διδάχθηκα από τα τραγούδια και καλλιέργησα τη σκέψη μου και θα τολμούσα να πω και τον τρόπο έκφρασης. Ένας καλός στίχος, όμορφα διατυπωμένος με καλά ελληνικά, σε βοηθά πάρα πολύ ακόμα και να τραγουδήσεις σωστά!

Μελίνα ποιο είναι το απόσταγμα αυτής της -έως τώρα- πορείας 30 ετών στο τραγούδι;

Μέσα στα χρόνια συνειδητοποιείς ότι όσο σημαντικός είναι ο ήχος άλλο τόσο σημαντική είναι και η σιωπή. Έχει τη δική της φωνή, τα δικά της νοήματα, το δικό της χώρο και πολλές φορές σε ανακουφίζει. Δεν θα το έλεγα απόσταγμα αυτό αλλά είναι ένα πολύ χρήσιμο συμπέρασμα για μένα. Ενίοτε οι όμορφες σχέσεις, οι βαθιές, χρειάζονται και θέλουν και τη σιωπή τους. Ζούμε σε μια εποχή που όλοι μιλάμε, όλες τις ώρες και με όλους τους τρόπους. Ο διάλογος βοηθάει τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά το ίδιο απαραίτητη είναι και η σιωπή.

photo: k.papadimitriou
photo: k.papadimitriou

Η κρίση που βιώνουμε βρίσκει αφετηρία στον εαυτό μας; Έχουμε ευθύνη;

Βεβαίως, είναι η εποχή που κρίνεται και το εμείς αλλά και το εγώ, πάρα πολύ. Είναι οι προσωπικές επιλογές, τα κριτήρια τα ηθικά, τα κοινωνικά που έχει ο καθένας μας, ο άξονας των αξιών του. Όλα αυτά τον τοποθετούν κάπου, τον κάνουν να έχει μια συγκεκριμένη συμπεριφορά ως πολίτη της κοινωνίας του κόσμου. Άρα σίγουρα ξεκινούν πάρα πολλά πράγματα από το πώς έχει αποφασίσει ο καθένας μας να ζει τη ζωή του.

Πέρα από την κρίση, είναι απαραίτητη η αλλαγή στη ζωή μας και τι χρειάζεται για να είναι επιτυχημένη;

Είναι απαραίτητη και δεν υπάρχει περίπτωση να μη συμβεί αλλαγή, δεν έχω δει πολλές ζωές από τους γύρω μου και από εμένα που να ρέουν σαν ένα ήσυχο ποτάμι από την αρχή μέχρι το τέλος. Σίγουρα υπάρχουν κάποιες στιγμές μέσα στη διάρκεια μιας πορείας που θα συμβούν ρωγμές και ανατροπές. Η αλλαγή για να είναι επιτυχημένη πρέπει να είναι συνειδητοποιημένη και αποφασισμένη. Να μην κοιτάξει κανείς πίσω εφόσον θελήσει να αλλάξει κάτι.

Η μουσική έχει δύναμη;

Η μουσική είναι η πιο κοινωνική τέχνη. Μπορεί να μην έχουν δει όλοι πίνακες, γλυπτά, θέατρο, όλοι μα όλοι όμως έχουν ακούσει μουσική. Το πώς ακούει κανείς μουσική είναι μεγάλη κουβέντα. Το θέμα είναι πώς την χρησιμοποιεί κανείς σε παγκόσμιο επίπεδο, όχι μόνο στην Ελλάδα που είμαστε ένας μουσικόφιλος λαός. Φτάνει η δύναμή της να είναι τόσο ισχυρή, ώστε ο κόσμος να αγαπάει τους μουσικούς, τους καλλιτέχνες ή τους τραγουδιστές και πολλές φορές να γίνονται αντικείμενα λατρείας. Η Ουμ Καλσούμ ήταν θεά για το λαό της. Τα έργα των μεγάλων κλασσικών συνθετών ακόμα και σήμερα θεωρούνται ότι τρέφουν και καλλιεργούν την ψυχή και είναι αλήθεια. Η μουσική μπορεί να τροφοδοτήσει καταστάσεις και να σφυρηλατήσει συνειδήσεις.

Χρειάζεται φωνή για να κάνει κάποιος καριέρα στο τραγούδι; [γέλια]

Προσωπικά θα έλεγα ναι. Όμως τα φαινόμενα μέσα στα χρόνια δείχνουν ότι δεν είναι και απαραίτητο. Υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που κέρδισαν με άλλο τρόπο την αγάπη του κοινού και όχι επειδή ήταν καλλίφωνοι, παρόλα αυτά τα κατάφεραν!

Πες μου Μελίνα για την εμπειρία σου από το θέατρο και τη συμμετοχή σου στην παράσταση «Πρίγκιπας και φτωχός»…

Ήταν μια ξεχωριστή και εκπληκτική εμπειρία για μένα το να κάνω θέατρο και μάλιστα για παιδιά. Γιατί τα παιδιά, το ξέρεις εφόσον είσαι πατέρας, είναι πολύ δύσκολο να κρατήσουν το ενδιαφέρον τους εστιασμένο για δύο ώρες και κάτι, να μη μιλήσουν, να μην κουνηθούν. Αυτό λοιπόν ήταν ένα καθημερινό στοίχημα στις παραστάσεις. Η συνεργασία μου με τη θεατρική ομάδα επίσης ήταν πάρα πολύ καλή. Ήταν όλοι νέοι, εξαιρετικοί, με ταλέντο. Έγινε ένα πολύ σοβαρό και καλοδουλεμένο έργο από κάθε άποψη, τα σκηνικά, τη σκηνοθεσία της Κέλλυς Σταμουλάκη, τη μουσική του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, τη συμμετοχή του Τάσου Χαλκιά.

Υπάρχει αυθορμητισμός σήμερα στους νέους ή γίνεται ένας ακρωτηριασμός της φαντασίας, κυρίως λόγω της πολλής οθόνης;

Η φαντασία δεν ακρωτηριάζεται, όλες οι εποχές της ανθρωπότητας έχουν δείγματα συντηρητισμού αλλά και ανανεωτικές τάσεις. Είμαι σίγουρη ότι ακόμα και σήμερα η νέα γενιά θα βρει τον τρόπο να ερωτευθεί και να μιλήσει αυθόρμητα και με ειλικρίνεια.

photo: k.papadimitriou
photo: k.papadimitriou

Λείπει η φιλοσοφία σήμερα από τη ζωή;

Χαίρομαι πολύ όταν συναντώ ανθρώπους που φαίνεται μέσα από τη ζωή τους και τις επιλογές τους ότι είναι φιλοσοφημένοι. Και εννοώ πως πίσω από τις πράξεις και τα λεγόμενά τους υπάρχει μια ιδέα, ξέρουν δηλαδή και τους έχει απασχολήσει γιατί κάνουν και λένε κάτι. Μου αρέσει να βλέπω ζωές που δείχνουν να έχουν έναν κώδικα φιλοσοφίας και όχι μια απλή αντιγραφή ενός μοντέλου ζωής…

Τι είναι για σένα Μελίνα

  • Αγάπη: Είναι το Άπαν. Τα πάντα είναι αγάπη
  • Έρωτας: Το πιο ενδιαφέρον, δύσκολο, πολύπλοκο, πανέμορφο κομμάτι της ανθρώπινης έκφρασης
  • Φιλία: Το ακριβότερο δώρο της ζωής
  • Ελευθερία: Ο απόλυτος προορισμός
  • Οικογένεια: Ένας πολύ όμορφος τρόπος να ζήσεις τη ζωή σου
  • Θρησκεία και Πίστη: Η θρησκεία μπορεί να είναι εμπόδιο όταν δημιουργεί φανατισμό ή μεγάλο βοήθημα για κάποιους ανθρώπους. Κάπου διάβασα αν δεν πιστεύεις κάπου, υπάρχει κίνδυνος να πιστέψεις οτιδήποτε. Η Πίστη είναι απαραίτητη για όλους.
  • Τσιγάρο: Πολύ κακή συνήθεια, εύχομαι να μην την είχα…
  • Ποτό: Το αλκοόλ δεν είναι μια καλή ουσία αλλά είναι εύκολα προσβάσιμη. Αν μπορεί κάποιος να το χειριστεί με σεβασμό στον εαυτό του και αυτοέλεγχο νομίζω ότι μπορεί να παίξει το ρόλο του ηρεμιστικού, λίγο να ζεσταθούν οι αισθήσεις, λίγο να έρθουμε πιο κοντά. Πέρα από ένα όριο όμως γίνεται πάντα πρόβλημα.
  • Ναρκωτικά: Ένα μεγάλο κακό της κοινωνίας μας

Μελίνα έχεις κάποια αγαπημένη έκφραση;

Κάτι που χρησιμοποιώ πάρα πολύ συχνά είναι το «βαριέμαι». Είμαι άνθρωπος που βαριέμαι πολύ εύκολα και πολύ γρήγορα!

Πέρασες μια εποχή δύσκολη λόγω σοβαρών θεμάτων υγείας. Φοβήθηκες, σε επηρέασαν και τι σου άφησαν παρακαταθήκη;

Φοβήθηκα πάρα πολύ, ανησύχησα πάρα πολύ, πόνεσα πάρα πολύ! Θυμάμαι ότι δεν ήθελα καθόλου να βλέπω τη λύπηση, την κακομοιριά, προτιμούσα να πεθάνω. Σίγουρα διδάχθηκα και βγήκα δυνατότερη εφόσον μπόρεσα και πάλεψα δύο πολύ δύσκολες καταστάσεις. Μου άφησε και πράγματα με τα οποία έχω συνηθίσει πια και ζω. Είδα τη ζωή με άλλα μάτια. Άρχισα να καταλαβαίνω ότι οφείλω στον εαυτό μου να μην επηρεάζομαι από τοξικούς ανθρώπους και να αγαπάω περισσότερο και τον εαυτό μου αλλά και τους γύρω μου, όπως και την αγάπη μου να τη δείχνω με λόγια αλλά και με πράξεις! Εκτίμησα πρωταρχικά πράγματα όπως το να ξεκινάς τη μέρα σου και να την τελειώνεις όμορφα χωρίς κάτι συνταρακτικό να συμβαίνει. Επειδή γενικά είμαι ανήσυχος άνθρωπος και ήμουν πολύ ενεργητική και κινητική, μέσα από αυτές τις περιπτώσεις άρχισα να εκτιμώ και τις καταστάσεις τις λίγο πιο ανάλαφρες, τις πιο ήσυχες, να ξεκουράζομαι, να αγναντεύω, να ονειροπολώ!

photo: k.papadimitriou
photo: k.papadimitriou

Περιέγραψέ μου τη χαρά να είσαι μητέρα…

Η μεγαλύτερη της ζωής μου!!! Και στις πιο πεσιμιστικές μου στιγμές, στις πιο θλιβερές, όταν σκέφτομαι ότι έχω το παιδί μου και είναι καλά, αναθαρρεύω, παίρνω τα πάνω μου!

Άνθρωποι που έχεις συνεργαστεί…

  • Νίκος Παπάζογλου: Τι να σου πω, τον έχω μες στο μυαλό μου… λίγο σαν… αυτός που μου έδωσε πρώτος το χέρι για να περάσω από την ανωνυμία στην επωνυμία. Πολύ ιδιαίτερο χρώμα φωνής. Κατάφερε να μείνει ξεχωριστός και ιδιαίτερος!
  • Σταύρος Κουγιουμτζής: Ο κύριος Σταύρος… έτσι τον αποκαλούσαμε όλοι τότε… Ψυχούλα και πολύ καλός τραγουδοποιός, τα όμορφα τραγούδια που έκανε ήταν καθρέφτισμα της ψυχής του!
  • Νίκος Μαμαγκάκης: Πάρα πολύ μεγάλος συνθέτης, στο εξωτερικό έχει αναγνωριστεί το έργο του αλλά στην Ελλάδα όχι στον ίδιο βαθμό… Μεγάλος δάσκαλος επίσης, τα τραγούδια του ήταν για μένα το καθένα μια σπουδή!
  • Σωκράτης Μάλαμας: Μου αρέσουν πολύ τα τραγούδια του… και ο στίχος του έχει κινητοποιήσει τη σκέψη μου…
  • Θανάσης Παπακωνσταντίνου: Μου αρέσουν επίσης πολύ τα τραγούδια του. Οι στίχοι του μερικές φορές μου φαίνονται ποιήματα. Και πολύ ιδιαίτερο ταλέντο στο να φτιάχνει απλές αλλά καθόλου απλοϊκές μελωδίες!
  • Θοδωρής Παπαδόπουλος: Πολύ σημαντικός λαϊκός τραγουδοποιός
  • Χρήστος Νικολόπουλος: Επίσης πολύ σημαντικός λαϊκός τραγουδοποιός με πολλή και σπουδαία παραγωγή χρόνων. Και ένας πολύ γλυκός και απλός άνθρωπος!
  • Γόης του Θησείου: Νιώθω όμορφα και πολύ δικαιωμένη και ανανεωμένη που συνάντησα πριν δύο χρόνια αυτά τα παιδιά που τα ονόμασα «ο Γόης του Θησείου»! Κάνουμε αρκετά πράγματα μαζί. Χαίρομαι που τους έδωσα την ευκαιρία να γίνουν πιο γνωστοί, χαίρομαι που μου έδωσαν την ευκαιρία να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό μέσω μιας άλλης εκδοχής των τραγουδιών. Μου αρέσει να τραγουδάω μαζί τους! Ο Γόης του Θησείου αποτελείται από τους Νίκο Παπαϊωάννου (τσέλο-λαούτο), Γιώργο Δούσο (πνευστά), Θάνο Καζαντζή (τύμπανα), Κώστα Νικολόπουλο (κιθάρες) και Παναγιώτη Μανουηλίδη (ενορχήστρωση, μπάσο, κιθάρα). Μαζί μας ακόμα ο Παναγιώτης Τσεβάς (ακορντεόν) και ο Λεωνίδας Μπεϊλής (ηχοληψία).

Μελλοντικά σχέδια Μελίνα…

Κάτι που θα ήθελα να κάνω στο μέλλον είναι ένα λαϊκό πρόγραμμα, από αυτά που νομίζω ότι δεν βλέπουμε και πολύ συχνά στις μέρες μας, που σαφώς να περιέχει και έντεχνο. Το έντεχνο και το λαϊκό είναι δύο χώροι που αλληλοσυμπληρώνονται πολύ όμορφα και μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά. Γι’ αυτό δεν τα ξεχωρίζω. Ανήκω και στα δύο είδη!

Η σεμνότητα και η επιμονή σου να στέκεσαι στο τραγούδι και στην τέχνη που αφιερώθηκες είναι αξιοσημείωτα στοιχεία που σε χαρακτηρίζουν. Δεν κυνήγησες τα φώτα της δημοσιότητας, ακόμα και όταν όλα ήταν πάνω σου! Γιατί το επέλεξες αυτό;

Είμαι τέτοιος χαρακτήρας. Το να υποστηρίζεις τη δημοσιότητά σου είναι και αυτό ένα ταλέντο, το οποίο εγώ δεν το έχω. Μερικές φορές θαυμάζω τους ανθρώπους που ανταποκρίνονται στο τόσο λαμπρό και μεγάλο προφίλ τους και που μπορούν να το στηρίζουν και να το υποστηρίζουν και να ζουν μέσα από αυτό. Εγώ δεν θα μπορούσα να το κάνω, δεν το έχω αυτό το ταλέντο. Δεν διάλεξα να είμαι σεμνή, είμαι έτσι ως άνθρωπος. Στην ιδιωτική μου ζωή είμαι και διεκδικητική και επιθετική και πολλά άλλα. Όμως το τραγούδι είναι για μένα ο χώρος της δημιουργίας μου και οφείλω να τον σέβομαι και να μην τον μπολιάζω -όσο το δυνατόν- με τα ελαττώματά μου. Να τον αφήνω πιο καθαρό και αγνό. Φυσικά είναι και ο επαγγελματικός μου χώρος και πρέπει να έχω ένα συγκεκριμένο προφίλ. Διάλεξα να είμαι έτσι.

Μελίνα σε ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη!

photo: k.papadimitriou
photo: k.papadimitriou

Η Μελίνα Κανά με λιτό τρόπο πλέκει έναν όμορφο κόσμο γεμάτο άνθη που κατακλύζουν τα αρώματά τους κάθε άνθρωπο που την έχει ακούσει να τραγουδά. Η μουσική ανήκει στις πηγές της ζωής και η Μελίνα Κανά είναι η απόδειξη! Άφθονη, ρέει και απλώνεται παντού, ποτίζει την καρδιά, θεραπεύει την ψυχή, γοητεύει το μυαλό! Συνεπής και αταλάντευτη στις αρχές της, μεταδίδει μέσα από το λαϊκό και το έντεχνο τραγούδι και αισθάνομαι τις αξίες να επιστρέφουν και πάλι στη ρίζα τους, τον Άνθρωπο!

Γιώργος ΠατσιλίβαςΔείτε εδώ όλα τα άρθρα του…

Lifonomy Logo (website)facebookΗ Μελίνα Κανά θα βρεθεί την Τετάρτη 31/08 για μια μοναδική εμφάνιση στην Τεχνόπολη στο Γκάζι παρέα με το Γόη του Θησείου. Μαζί τους θα βρίσκονται πέντε εξαιρετικές καλλιτέχνιδες που με τις ιδιαίτερες, ξεχωριστές και αγαπημένες τους φωνές υπόσχονται ένα πανέμορφο μουσικό βράδυ με τραγούδια που ο κόσμος λάτρεψε και καθιέρωσε!

Μελίνα Κανά και Γόης του Θησείου

Τη φωτογράφιση της Μελίνας Κανά έκανε η
Κατερίνα Παπαδημητρίου, photographer
(e: katepapadimitriou@gmail.com, t: 6946 561187)
για λογαριασμό του Lifonomy, την οποία και ευχαριστώ
θερμά για τις υπέροχες λήψεις!

Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση κειμένων ή φωτογραφιών για αναδημοσίευση χωρίς την αναφορά του lifonomy.wordpress.com, του συντάκτη ή του φωτογράφου ως πηγή με ενεργό σύνδεσμο που να οδηγεί στο παρόν άρθρο.
Πείτε τη γνώμη σας!

