Η Μαρία Καλογιαννάκη ενώνει την τέχνη της ζωγραφικής με την ανακύκλωση υλικών της φύσης!

Γράφει ο Γιώργος Πατσιλίβας

maria-kalogiannaki2

Σπασμένα ξύλα, άψυχα βότσαλα, πεταμένα υλικά, σκόρπια, άχρηστα, ξεχασμένα, παρατημένα… Κάποτε υπήρχαν, ανάπνεαν, έδιναν ένα σκοπό. Όμως ο ήλιος, η θάλασσα, ο αέρας, ο… άνθρωπος τα ταλαιπώρησαν, τα χρησιμοποίησαν, τα εξουθένωσαν, τα εξουδετέρωσαν. Ξαφνικά ήσυχα βήματα, αθόρυβα σπάνε τη σιωπή των νεκρών υλικών, φέρνουν αγάπη και τρυφερότητα, ρίχνουν δάκρυα από χρώμα πάνω τους και τα συναρμολογούν! Έχω τη χαρά να φιλοξενώ στο Lifonomy την καλλιτέχνιδα που τα ζωντανεύει, τη Μαρία Καλογιαννάκη!

maria-kalogiannaki3

Μαρία χαίρομαι που βρισκόμαστε στο Lifonomy! Γιατί δίνεις χρώμα και έμπνευση σε «τελειωμένα» υλικά;

Και εγώ σε ευχαριστώ Γιώργο για τη φιλοξενία. Ανήκω σε μια γενιά που είναι άκρως υλιστική, καταναλωτική και αχόρταγη. Η παραγωγή διαφόρων αντικειμένων είναι στα ύψη με αποτέλεσμα μεγάλη απώλεια ενέργειας και αύξηση άχρηστων αντικειμένων που καταλήγουν στα σκουπίδια. Και όπως λέει και μια παλιά παροιμία «τα σκουπίδια ενός ανθρώπου είναι ο θησαυρός ενός άλλου».
Δεν δημιουργώ από το μηδέν, αντίθετα παίρνω ήδη χρησιμοποιημένα υλικά που έχει κλείσει ο κύκλος ζωής τους. Άλλωστε γιατί να ξοδεύουμε χρήματα και να προσθέτουμε στη Γη μας απορρίμματα ενώ γύρω μας υπάρχουν τόσα πολλά, όμορφα και περίεργα πράγματα τα οποία μπορούμε να τους δώσουμε ζωή;
Έτσι προσπαθώ να δημιουργήσω μια αρμονική συνάντηση από παλιά ξύλα, θαλασσόξυλα, βότσαλα, σίδερα και παλιά αντικείμενα που ανακατεύονται με τη φαντασία ώστε να γίνει ένα όμορφο πάντρεμα. Η ουσία είναι πως αν έχεις μέσα σου το δαιμόνιο της δημιουργίας και τα βλέπεις όλα τα υλικά σαν έργα τέχνης που απλώς είναι παραμελημένα, τότε μπορείς να μετατρέψεις τη σύνθεσή τους σε τέχνη!

artist-maria-kalogiannaki

Τι σε έβαλε στον κόσμο της ζωγραφικής;

Από μικρό παιδί θυμάμαι τη Μαρία να ζωγραφίζει [γέλια]. Πάντα ήθελα για δώρα χρώματα ζωγραφικής. Το όνειρο μου ήταν να πάω στη Σχολή Καλών Τεχνών αλλά δημιούργησα οικογένεια και η ζωγραφική πέρασε για κάποιο διάστημα σε δεύτερη μοίρα. Στην πορεία τελείωσα μια σχολή αγιογραφίας αλλά δυστυχώς δεν ένιωθα ολοκληρωμένη και ευτυχισμένη. Τελικά πριν λίγα χρόνια έκανα δειλά δειλά τα πρώτα μου επίσημα βήματα στο χώρο της τέχνης. Στη ζωγραφική είμαι αυτοδίδακτη, τη σπούδασα μόνη μου κυρίως ασκούμενη. Μου αρέσει πολύ να δοκιμάζω και να μαθαίνω διαφορετικές τεχνικές. Είναι ένα μονοπάτι που επέλεξα και αυτό εμένα. Κάποιες φορές είναι δύσκολο το διάβα του αλλά ποιος νοιάζεται… ένας καλλιτέχνης αγαπά αυτό που κάνει άσχετα αν είναι δύσκολο ή εύκολο, αρκεί να έχει όραμα και να διασκεδάζει.

Maria Kalogiannaki

Τι παίρνεις από τη δημιουργία;

Παίρνω χαρά, ενέργεια, οξυγόνο. Όταν φτιάχνω καράβια, τη νύχτα ονειρεύομαι πως ταξιδεύουν όλα μαζί, ανοίγουν τα πανιά τους και πάνε εκεί που περισσεύουν οι αγκαλιές και τα χαμόγελα!!!
Η τέχνη είναι ο πιο γαλήνιος κόσμος μου!!!

maria-kalogiannaki-art

Σε εμπνέει ο τόπος σου;

Τα ερεθίσματα που δέχομαι από τις ομορφιές του τόπου μου με συγκινούν. Δεν είναι δύσκολο να βρω και να συνθέσω το «κάδρο» μου. Ο συνδυασμός βουνό και θάλασσα μου προσφέρει ένα θαυμάσιο μέσο για ανεξάντλητες επινοήσεις και εμπνεύσεις. Η Κρήτη, το στολίδι της Μεσογείου είναι κομμάτι της ψυχής μου, όπως και η δεύτερη πατρίδα μου, το νησί όπου κατάγεται η μητέρα μου, η Λέρος!

maria kalogiannaki

Ποιο είναι το κριτήριο της επιλογής των υλικών ανακύκλωσης;

Καθαρά η έμπνευση μου χωρίς να ξεφεύγω από τους οικολογικούς κανόνες.

Μαρία ποια είναι τα μηνύματα που θες να περάσεις μέσω της τέχνης;

Θέλω να κάνω τους θεατές της τέχνης μου αρχικά να χαρούν και κατόπιν να προβληματιστούν από το «ωραίο» που προκύπτει από το εφήμερο και το συνηθισμένο. Οι Έλληνες πρέπει να γίνουμε πιο δημιουργικοί, οφείλουμε να αναγεννήσουμε τη χώρα με τρόπους και μέσα απλά και καθημερινά!!!

maria-kalogiannaki1

Μαρία ποια είναι η γνώμη σου για:

  • Οικογένεια: Η αρχή και το τέλος όλων των αξιών. Η οικογένειά μου υπήρξε και συνεχίζει να είναι το αναγκαίο μου στήριγμα. Ο σύζυγος μου Στέλιος και τα δύο μου παιδιά Ανδρόνικος και Κωνσταντίνος είναι οι πιο αυστηροί κριτές, ταυτόχρονα όμως και οι πιο σημαντικοί υποστηρικτές της διαδρομής μου. Τους χρωστάω πολλά και τους ευγνωμονώ απεριόριστα.
  • Θρησκεία και Πίστη: Ενίοτε αποτελεί ανθρώπινο μανιπιουλάρισμα μα και απαραίτητη. Θρησκεία είναι η καλή καρδιά του κάθε άνθρωπου. Σέβομαι το ράσο και το τιμώ γιατί αυτό με μεγάλωσε, έχω πατέρα ιερέα. Η πίστη είναι το υπέρτατο αγαθό.
  • Αγάπη: Χωρίς αυτό δεν προχωρά τίποτα ορθά
  • Έρωτας: Είναι από τους μεγαλύτερους θεούς της ζωής
  • Φιλία: «Πιστεύω τω φίλω. Πιστόν φίλον εν κινδύνοις γιγνώσκεις»
  • Ελευθερία: Απαραίτητη η αληθινή
  • Τσιγάρο: Εθιστικό, ανούσιο
  • Ποτό: Με καλούς φίλους ωραία η χρήση του. Απαγορεύεται όπως σε όλα η κατάχρησή του
  • Ναρκωτικά: Κοινωνική μάστιγα

 maria-kalogiannaki4

Αγαπημένη σου φράση…

Carpe diem [άδραξε τη μέρα]

Μαρία σε ευχαριστώ!

Θαλασσοδαρμένα ιδανικά που παίρνουν σάρκα και οστά από μια καλλιτέχνιδα που δημιουργεί, ζωγραφίζει και ευαισθητοποιεί με μοναδικό της σκοπό την αγάπη για τη φύση και τον άνθρωπο!

Γιώργος ΠατσιλίβαςΔείτε εδώ όλα τα άρθρα του…

Lifonomy Logo (website)facebook

Πείτε τη γνώμη σας!

